Annons

Annons

Enkla tricken som gör att du ser piggare ut på morgonen




Annons


Sena nätter och tidiga morgnar lämnar ofta sina spår. Testa de här knepen för en piggare look!

1. Lagom är bäst
Du kanske tror att det är bra att chocka kroppen med kallt vatten – men nej. För att behålla balansen i din hy så ska du skölja ditt ansikte med ljummet vatten. Det ger bättre resultat i längden, for real.
piggare på morgonen

2. Time for primer
För att få ditt smink att fästa bättre finns det primers som gör jobbet så mycket lättare. Välj en som ger lyster – så skiner du ända från grunden!

3. Stressa ner
Det syns tydligt på dig om du är stressad and it ain’t pretty. Försök att stiga upp lite, lite tidigare varje morgon. Du vinner mycket på de där extra minuterna.
piggare på morgonen

4. Bjud på ett leende
Om du är tjurig och mungiporna pekar neråt så ser du genast mycket äldre och tröttare ut. Le och det känns redan bättre!

Lista: 15 punkter du känner igen om du är extremt morgontrött

5. Concealer är din bästa vän
Applicera concealer som en triangel under dina ögon med start från ögonvrån. Ljusa sedan upp under bågen på dina ögonbryn samt mellan brynen – det här ger en uppiggande effekt direkt.
piggare på morgonen

6. Återfukta inifrån och ut
Du smörjer in ditt ansikte med kräm för att slippa den där stramande känslan och fjällande yttre. Tänk då hur du ser ut inuti om du inte dricker vatten…

7. Rouge baby!
Avsluta din makeup med några drag med rougeborsten. Välj en rosa nyans för en rosig och nyponfräsch look – men ta inte för mycket om du inte vill se ut som en clown.
piggare på morgonen

8. Gör rätt val
Det är viktigt att du väljer en outfit som gör dig glad och som du trivs i. Om det inte känns bra så syns det och du får en tröttare uppsyn ju längre tid det går.

Kan du relatera? Kolla in: 16 stadier du går igenom när du ska välja kläder

9. Less is more
Skippa kakan i ansiktet och framhäv din skönhet på små sätt. Med mycket smink så kan du nämligen lätt se tröttare ut. Men! Om du trivs bäst med mer smink så ska du ha det, såklart!

10. Ät frukost. Punkt.
Du kanske inte är någon frukostmänniska men försök i alla fall få i dig något lätt så att du väcker ämnesomsättningen. Du får mer energi och orkar längre – alltså ser du inte bara piggare ut utan du är faktiskt det.
frukost

Ännu fler listor som är ON POINT:
14 saker du VERKLIGEN inte ska göra på tunnelbanan
15 gånger du har insett att du är beroende av kaffe
21 saker du bara förstår om du är en äkta nattmänniska


Annons


Annons



Laddar