Annons

Annons

Så spar du tid på morgonen – så att du kan sova längre




Annons


Snoozar du också så länge som möjligt på morgonen? Här är 7 knep du kan ta till för att kunna sova längre på morgonen utan att bli sen till jobbet.

Läs mer: Så fixar du morgonens snyggaste frisyr på nolltid

1. Bestäm kläder dagen innan
Det som oftast tar längst tid på morgonen är att bestämma kläder. Knepet här är att göra det dagen innan. Lägg fram det du tänker ha på dig. Risken finns att du kanske inte alls känner för det dagen efter men då får själv välja om det är värt att komma sent eller inte.

2. Packa dagen innan
Packa ihop din väska dagen innan. Lägg ner dator och plånbok. Ska du träna efter jobbet? Packa ihop dina träningskläder. Istället för att springa runt och leta efter alla saker kan du istället sova 10 minuter mer.

3. Enkel frukost
Välj en frukost som går att göra snabbt. Antingen kan du förbereda exempelvis chiapudding dagen innan eller så kan du förbereda en macka. Du kan också välja att äta exempelvis fil eller göra gröt i micron. Ett alternativ kan också vara att ha frukost i kylen på jobbet så kan du äta när du kommer dit.

4. Skippa strykningen
Behöver du stryka din skjorta? Häng in den i duschen innan du själv hoppar in. Ångan slätar nämligen ut skjortan och du slipper stryka.

5. Skaffa en timer till kaffebryggaren
Är du också en sån som måste ha en kopp kaffe på morgonen? Då är en timer din bästa vän. Genom att ställa in den kan du vakna upp till en kopp nybryggt kaffe!

6. Stäng av notiser
Många blir distraherade på morgonen av sms, push-notiser eller sociala medier. Genom att stänga av notiserna kan du fokusera på det du ska. Passa på att hålla på med mobilen på resan till jobbet istället (om du åker kommunalt).

7. Sätt på musik
Sätt på musik med lite tempo i. Det kommer både höja ditt humör och få dig att göra allting lite snabbare.

Läs mer:
5 enkla steg för att se pigg och fräsch ut – på 60 sekunder
3 enkla knep för att bli mindre stressad

Foto: IBL


Annons


Annons



Laddar